1. Un proces creativ de inventare a unor mecanisme, procese si strategii noi, care sa permita alinierea prin pastrarea valorilor fundamentale ale organizatiei si stimularea progresului;
2. Un proces analitic pentru descoperirea si inlaturarea disfunctiilor care impiedica progresul, asemenea celulelor canceroase care trebuie eliminate inainte de a se extinde in tot corpul.
Concluziile cercetarilor realizate de Jim Collins prezinta compatibilitati cu lucrarile altor intreprinzatori, autori si lideri de succes (Peter Drucker, Edgar Schein, John Kotter si James Heskett, John Maxwell, Michael Gerber etc.)
Ce este managementul vizionar si durabil in secolul XXI?
- O alternativa la managementul practicat in mod obisnuit;
- O inovatie in privinta ideii de management prin adoptarea dinamicii yin si yang de conservare a valorilor si scopurilor esentiale si stimularea progresului;
- Copiaza evolutia speciilor bine adaptate - care incearca multe lucruri si pastreaza doar pe cele care functioneaza – pentru a avea sanse sa se dezvolte intr-un mediu aflat in continua schimbare;
- O inovatie bazata pe cercetare stiintifica ce are ca scop conservarea si imbunatatirea calitatii vietii, prin obtinerea unui profit in beneficiul umanitatii.
Organizatia viitorului
- O organizatie cu viziune, mai inteligenta, mai umana, mai constienta;
- O organizatie care depinde de sisteme si nu de oameni;
- Oamenii sunt cel mai important activ: oameni disciplinati, responsabili, de caracter, cu atitudine pozitiva si motivatie intrinseca;
- Cultura „hibrida” (John Kotter si James Heskett, 1992) – manageri formati in interiorul organizatiei, dar care reusesc sa induca o schimbare culturala, fara sa piarda valorile fundamentale ale organizatiei;
- Atingerea bresei este rezultatul unui proces linistit si deliberat de intelegere a ceea ce trebuie facut, prin inaintarea intr-o directie consecventa, o perioada de timp indelungata;
- Timpul este cel mai important avantaj: transformarile majore sunt mai evidente dupa ce s-au petrecut decat la momentul respectiv;
- Este calauzita de sentimentul unei misiuni care transcende castigul financiar.
Liderii organizatiilor vizionare si durabile sunt lideri la 360º
- Sunt constienti de pasiunea si potentialul lor, incat stiu sa se autoconduca si nu isi fac griji de pozitia in care se afla ;
- Realizeaza impactul pe care-l au asupra oamenilor din jurul lor;
- Au putere de influenta la toate nivelurile organizatiei pentru ca stiu ca leadership-ul inseamna mai mult dispozitie decat pozitie;
- Au o strategie cu privire la oamenii si procesele din jurul lor;
- Isi asuma responsabilitatea pentru deciziile luate si stiu sa duca lucrurile la bun sfarsit;
- Isi manifesta competenta prin expertiza pasiva (stiu ce trebuie sa faca si cum sa faca, iar cand nu stiu pot sa-si dea singuri seama ce si cum trebuie facut) si expertiza activa (abilitatea care transforma expertiza pasiva in actiune si se manifestă sub forma proceselor si sistemelor);
- Invata oamenii din organizatie sa-si depaseasca limitele si sa participe la dezvoltarea organizatiei;
- Gasesc metode creative pentru a face lucrurile sa functioneze;
- Au capacitatea de a face alegeri de valoare, de a-si reinventa viata si rolul pe care-l joaca in organizatie;
- Sunt convinsi ca viata lor are un sens si munca pe care o depun are o valoare si este importanta;
- Stiu sa stabileasca un echilibru intre cele trei roluri pe care le joaca zilnic: sef, manager, tehnician;
- Creeaza standarde pe baza carora se evalueaza;
- Stiu sa delege sarcinile si inteleg ca nu pot controla totul;
- Vad dincolo de propriile avantaje si se adapteaza usor la schimbare.
Cei 7 centri ai managementului in organizatiile vizionare si durabile
Disciplinele esentiale ale afacerilor (funcţii strategice):
1. Marketingul
2. Managementul
3. Banii
Procesele esentiale ale afacerilor (funcţii tactice):
4. Comunicarea
5. Conversia
6. Satisfacerea clientului
7. Conducerea
Trepte in leadership
1. Scopul principal
2. Obiectivul strategic
3. Strategia financiară
4. Strategia organizaţională
5. Strategia managerială
6. Strategia de resurse umane
7. Strategia de marketing
Cateva lecturi recomandate:
1. Jim Collins, Excelenta in afaceri si Afaceri cladite sa dureze, ed. Curtea Veche, Bucuresti, 2006
2. John Maxwell, Lider la 360º, Dezvolta liderii din jurul tau si Cele 21 de calitati ale liderului, editura Amaltea, Bucuresti, 2002 - 2003
3. Michael Gerber, Mitul intreprinzatorului si Mitul Managerului, editura Amaltea, Bucuresti, 2003 – 2004
© Prof. Virginia – Smarandita Braescu
Director Scoala cu clasele I - VIII "Invatator N. Paslaru" Casin
http://scoalacasin.blogspot.com
Numele meu este doamna Nadia Albert din Rusia, iar eu sunt o femeie fericită astăzi prin ajutorul unui împrumutător de împrumut, domnul Russ Harry. Voi trimite orice persoană care caută împrumut către această firmă de împrumut. El mi-a dat fericire mie și familiei mele, aveam nevoie de un împrumut de 500.000,00 USD pentru a-mi începe viața peste tot, fiind mamă singură cu 2 copii. Am întâlnit acest creditor credincios și DUMNEZEU care mă ajută cu un împrumut de 500.000,00 dolari SUA, la o rată scăzută. Este un om care se teme de Dumnezeu, dacă aveți nevoie de împrumut și veți rambursa împrumutul, vă rugăm să-l contactați prin e-mail-Elegantloanfirm@hotmail.com / număr Whatsapp + 393511617486
RăspundețiȘtergere